
Aprašymas
Tikslas. Patobulinti praktinius dėstytojų gebėjimus taikyti edukacinius žaidimus ir žaidimais grįstą mokymą(si) studijų procese siekiant ugdyti studijų dalyko gebėjimus, didinti studentų įsitraukimą ir mokymosi motyvaciją.
-
2025 m. balandžio 7 d. 13.00–16.00 val.
-
Mokymai nuotoliniai
-
Išduodami pažymėjimai
-
Mokymai truks 3 val.
-
Kompetencijų grupė – 2 grupė
-
B lygio mokymų programos (patyrusiems)
Mokymosi struktūra
Trumpas aprašymas.
Šie mokymai skirti patobulinti dėstytojų gebėjimus taikyti edukacinius žaidimus (serious games) studijų procese siekiant ugdyti studijų dalyko numatytus gebėjimus ir taikant žaidimais grįstą mokymąsi, kuris didina studentų įsitraukimą, mokymosi motyvaciją. Mokymų metu bus pristatyti įtraukties, įvairovės ir lyčių reprezentacijų kūrimo žaidimuose teoriniai principai (personažai, pasakojimo linijos, žaidimo mechanika, įtraukus dizainas, kt.). Praktinėje šių mokymų dalyje dalyviai dirbdami grupėse išbandys šiuos principus naudodami generatyvinio dirbtinio intelekto ir žaidimų kūrimo įrankius.
Mokymai vedami bendradarbiaujant VDU vykdomų projektų komandoms. Projektas LUMA yra skirtas VDU Lyčių lygybės planui įgyvendinti rengiantis dalyvauti Europos Horizonto mokslo programose, bei siekia integruoti lyčių ir įvairovės dimensiją į studijas. Projektas Lyčių lygybės ir lygių galimybių priemonių plėtojimas Vytauto Didžiojo universitete (LUMA) (10-040-T-0028) finansuoja Europos Sąjunga – NextGenerationEU (Programos „Europos horizontas“ akseleravimas).
VDU koordinuojamas tarptautinis projektas Serious Games for Creativity and Social Cohesion in Teacher Education Kūrybiškumą ir socialinę įtrauktį skatinantys rimti žaidimai mokytojų rengime (EDUGAME) (Nr. 101128757), finansuojamas Erasmus+ CBHE programos, yra skirtas žaidimais grįsto mokymo(si) diegimui taikant edukacinius žaidimus ir socialinės įtraukties idėjas. Projekto tinklalapis: https://edugame-project.eu/
Turinys.
Įtrauktis ir įvairovė žaidimuose: kodėl tai svarbu?
Žaidimų kūrimo pagrindiniai principai (storytelling, scenarijus, personažų kūrimas, žaidimo mechanika, technologijos)
Grupinis darbas kuriant žaidimo scenarijų, pagrindinius personažus, žaidimo mechanikos bruožus ir žaidimo prototipą naudojant žaidimų kūrimo programas ir dirbtinio intelekto įrankius.
Išklausę šį seminarą, dalyviai gebės:
Turės žinių apie tai, kaip žaidimuose realizuojama įvairovės ir lyčių dimensija (personažų įvairovė, įtrauktimi ir įvairove paremta pasakojimo linija, žaidimo mechanika, vizualinė ir estetinė įvairovė).
Turės praktinių gebėjimų dirbant grupėse sukurti žaidimo istoriją, personažus, žaidimo mechaniką, sukurti žaidimo prototipą.
Tikslinė grupė. VDU akademinis personalas. Dalyviams reikalingas kompiuteris su internetu.
Trukmė. 3 valandos.
Vieta. Virtualioje erdvėje.
Profesinio tobulėjimo veiklos pagal kompetencijų grupes. 2 grupė – profesinės veiklos.
Profesinio tobulėjimo veiklų kryptis. B lygio mokymų programos (patyrusiems).
Projekto „Lyčių lygybės ir lygių galimybių priemonių plėtojimas Vytauto Didžiojo universitete“ (LUMA) tikslas – parengti naują VDU Lyčių lygybės planą 2026–2030 metams ir įgyvendinti VDU Lyčių lygybės plano 2021–2025 priemones.
Lektoriai
VDU Socialinio darbo katedros profesorė, socialinių mokslų (edukologijos) daktarė.
V. Kavolio transdisciplininių tyrimų instituto vyriausioji mokslo darbuotoja. Ugdymo mokslų, sociologijos ir lyčių studijų ekspertė.
Šiuo metu aktyviai prisideda prie projekto LUMA veiklų įgyvendinimo ir veda įvairius mokymus VDU ir kitų universitetų bendruomenėms.
Informatikos fakulteto docentė ir Edukologijos tyrimų instituto vyresnioji mokslo darbuotoja, EduGame projekto vadovė.
Savo moksliniuose tyrimuose Judita daugiausia dėmesio skiria švietimo inovacijų, dirbtinio intelekto ir rimtųjų žaidimų klausimams.